Seks i Grad - “Bling Bling” kultura

mojzagreb.info
 

Zagreb

 
Portal Zagreb Zagreb
Osvježeno
10:59
Stu
2019
14

Zagreb › Vijesti › Blog › Galantari › Seks i Grad - “Bling Bling” kultura

Zagreb SIGMA PLUS
Zagreb Čitajte Pelikana
DICK Profesionalni kuhinjski noževi
 
 
Najnoviji videi
 
Zagreb Emeli Sandé - Read All About It Emeli Sandé - Read…
Recepti
Pizza iz tave - Zagreb, mojzagreb.info Pizza iz tave
Postoje brojne izvedenice…
Šalša s mljevenim mesom - Zagreb, mojzagreb.info Šalša s mljevenim mesom
U ovoj eri pretilosti,…
Šarena pita s šunkom i salata - Zagreb, mojzagreb.info Šarena pita s šunkom…
Lagani ljetni obrok,…
UŠTIPCI - hercegovački, sinjski ili lički… - Zagreb, mojzagreb.info UŠTIPCI - hercegovački,…
Voda + brašno i sol…
Igre, igrice
Gormiti: Blazing Ball
Pucačina u gormiti stilu
Čovječe ne ljuti se
Igrate protiv računala…
Kako se riješiti bivšeg ili bivše? Ljubavi? - Zagreb, mojzagreb.info Kako se riješiti bivšeg…
Igra za jednog ili jednu,…
Lupi guzu - igra za odrasle - Zagreb, mojzagreb.info Lupi guzu - igra za odrasle
Nježno ili, uglavom,…
Povezani članci
Zadnje vijesti
02
 
07.2010

Seks i Grad - “Bling Bling” kultura

Osnovni problem globaliziranog mainstrema je, u stvari, što on nema svoju kontrakulturu
Seks i Grad - “Bling Bling” kultura
 
Zašto toliki uspjeh ? Može se  reći  da je Seks i grad 2, za žene estrogenski blockbuster ljeta,  ono što je za muške primjerice Transformers 2: na mjesto gigantnih robota postavite Carrie, Samanthu i Charlotte luksuzno odjevene, na mjesto rafala eksplozija koje sravnaju pola grada, pikantne pseudofilozofske poštapalice naših Newyorških cura na temi sex-a, posla, kuhinje,  mode i zadnje kolekcije Louis Vuitton. Taj šaroliki koktel promješajte, i to je to , dobijete debeli budžetski i unosni Hollywoodski film, prvenstveno namijenjen ženskoj “kasti”, sa svim svojim bazičnim (ponekad i bizarnim)  fantasmagorijama i luksuznim maštarijama. Drugi razlog  uspjeha tog mainstream filma je jaka karakterizacija glavnih filmskih likova, u koje su se već godinama na televiziji identificirale cijele ženske emancipirane generacije, željne eskapizma i urbanog adrenalina u sivoj svakodnevnici. Svi stereotipi newyorkškog mainstreama su prisutni: karijersitice-kučke, neoromantične pudlice, frustrirane mamice working girl koje gaje snove o muškim Chippendalesovim akrobacijama itd.  Međutim, iznad tih filmskih likova, Seks i grad  predstavlja jedan fantasmagorični mainstream, fiktivnog univerzuma u  kojem je navodno sve lijepo, lako,  bliještavo, zavedljivo, i razmjetljivo. Hiper-realni newyorški svijet luksuza i savršenstva, koji potiče na shoppingovu anoniju na poznatom noćnom melosu Champagne – Manhattam - Petits - fours, užitici rezrevirani samo za cure, naravno. U tom pogledu mainstream je uvijek proces pretijerivanja i amplifikacije želja, dojmova i emocija. Ako je mainstream dominantna kultura današnjice, Nijemci bi rekli zeitgeist - duh vremena, u modi je reći trend tendencije, opće prihvaćena kultura “široke publike”, onda je zasigurno Seks i grad  najbolja ilustracija svih društvenih stereotipa istoga mainstream-a. Mainstaream je također kulturološka-zabavna matrica ekonomske moći i sastavni dio GDP,  tržišni sektor u kojem se takmiču niza globalnih korporacija. Mainstream je ujedno gospodarski i politički izazov  jer kultura je danas sastavni dio softpowera ; moć koja oblikuje javno mnijenje i koja se temelji ne više na uporabu sile, već na kreaciji i zabavi. To objašnava da ono što su imperijalne sile do jučer nastojali nametnuti neposlušnom Trećem svijetu putem bang bang nasilne strategije okupacije, danas nastoje kulturološki kolonizirati ista područja sa širenjem bling bling kulturološke matrice. Različiti centri industrije mainstreama  i industrije entertainement su delokalizirane u Munbaju, Shangaju, Seoulu ili Dubaiju. SAD ipak ostaju još glavna meka mainstreama, i lider globaliziranog tržišta kulture i zabave. SAD izvoze ne samo kulturološke proizvode, već i njihov političko-društveni model, njihovu “viziju svijeta”. Od Damas-a, preko Pekinga, Tokyija i Caracasa, američki model entertainementa  prevladava jer iako so riječi i jezik na Hindiu ili na kineskom jeziku, sintaksa ili značaj je uvijek zapadno-američki. I kada velesile poput Kine se bore protiv te hegemonije oni to rade oponašajući američki model.   Imaginarna kolovizacija Priča o mainstreamu je također duga priča o newyorkizaciji ili pak manhatanizaciji duhova u svijetu, kao obliku imaginarne kolonizacije. Jer tko danas pa i Europi može reči da ne nosi u sebi podsvijesno poznate klišeje američkog sna: drive-in-a, predgrađa, shopping malla Cocacole, Disneylanda kao uvjetovane interiorizirane matrice američke  masovne kulture. Mainstream kao jedan oblik dominantne kulturne hegemonije, tek je vidljiv leitmotiv kulturne zabavne industrije. U tom pogledu Seks i grad je jedan od najboljih i najuspješnijih primjera promidže newyorkškog načina života, kao i dobro smišljena gigantna reklama grada New York i drugih luksuznih recikliranih marki. Istina je da Seks i Grad može biti prozaično interpretirano kao mali koncentrat ženskog sna nategnut do krajnosti. Međutim taj film dokazuje koliko se hollywoodska industrija, koja diktira suvremene zabavne trendove i misaoni mainstream,  uspješno plasirala na svijetskom tržištu. Serija i film ističu uvijek u prvi plan grad New York, i taj grad nije samo filmski dekor već i peta dama filma s dušom i tijelom. U prilog tome govori i izjave Ureda za turizam grada NY koje ističe kako je Seks i grad jedna od najboljih i najunosnijih reklama grada New York koji udomaćuje dnevno tisuće ženskih Samanthinin razgolišenih dvojnca koje dolaza sa svih medridijana i paralele: od Europe, preko zacije do Amerike. Sve one tragaju za stopama i mjestima poznatih singlerica filma, od butika sexy igračaka, in klubova, do Tiffany’s vitrina Pete avenije. NYC & Company su pokrenule webdsite kako bi pomogli posjetiteljima NY u organiziranju  tematskih posjeta na temu Sex and the City. Za najbogatije, jedan  turistički operator predlaže boravak u NY za 15.000 dolara, sa večerom u najboljem  restoranu u kojem navraćaju sve četiri glumice, shopping u njihomim omiljenim buticima, pa do mogućnosti injekcija botoxom u institutu lijepote filmskih zvijezda. Hip kapitalizam Da netko gleda Seks i Grad  i izagrava na ulicama Bukurešta, Mexica ili New Dehlija užurbanu Samanthu na jeftinim štiklama kineske proizvodnje, nije sporno, ono što je tragično jest da ne postoji kultura anti-mainstreama, untoč pokušaja subkultura koje se na kraju pretvaraju u derivate dominantne kulture. Nacionalne kulture su osuđene na obrambeni dispozitiv i nažalost one ne izvoze, alternativne  i  kompetitivne vizije svijeta, nove mitove. Europa vrlo rijetko proizvodi europski autohtoni mainstream. Komercijalni uspjeh filma Seks i grad znatno ovisi o jednoj novoj kulturi bling bling, koja kao u filmu od New Yorka preko Dubaja, ne poznaje granice, i odražava se u miksiranju kulturoloških, modnih, društvenih i pseudoduhovnih žantova. Takva je sinkretska kultura  na početku označavala ekstravagantni način odjevanja rappera sa debelim zlatnim lancima i skupim autima. U Francuskoj se isti pojam kritički odnosi na razmjetljivo ponašanje kavijarske lijevice u isticanju znakova bogatsva, jahta i skupih satova. Međutim taj, bling bling stil  nije isključivo rezervirana za repere iz siromašnih četvrti Harlema, niti za Pussycat Dolls. Sve više se proširuje na bogatije slojeve Berveley Hillsa, ili XVI-tog Pariz-a.  Ludični razmjetljiv luksuz nije samo atribut taljianskih pos-mafiozija, a blještave naruknice whaow, tok tok prstenja i naušnice ding dong  su postale dio bestijara privilegiranih staleža. Uspjeh kulture bling bling se pronanalzi u fascinaciji društvenog i materijalnog uspjeha. Ona omogućuje virtualno ostvarenje poznatog celebitry sna, i izazivanje društvenog priznanja i poštivanja,  obilježja koje nažalost nedostaju većini prosiječnog pučanstva. Bling bling se temelji na logici distinkciji, i neminovno implicira proces isklučenja, pa nije ni čudo da se u flimu Seks i grad nikada ne pojavljuju prizori siromašnih getoiziranih četvrti kao i društveni newyorkški apartheid.« Le bling-bling est plus qu'un concept, c'est un mode de vie. Bling-bling  je više od koncepta i postavlja se kao način života. Bling-bling, c'est le bruit des chaînes en or qui s'entrechoquent. »Izlaganje skupe odjeće, zveckanje zlatnih lanaca često je način da se preusmjereva pozornost na vanjski izgled koji se i često ne podudara sa stvarnošču duhovne i društvene bijede. Kultura bling bling  kao svojesvrni suvremeni potrošački kod, sastoji se o neartikuliranom miksu pseudospiritulanost a la carte, od New Agea, scientologije, Trans surfinga i Rael, kulturnjačkog world politeizma, i nevrotične narcisoidnosti . Suvremena urbana kultura Bling bling bi bila nešto poput revival izdanje postmodernog orfizma, neopelagijanskog i mistično-hilajističkog sinkretizma za vrijeme dekadencija Rimksog carstva. Riječju, kada ne postoji više filozofska i transcendentalna čvrsta vertikala, onda se skreće u horizontalu fragmentacije i množenju kojekavih šarolikih i materijalističkih pseudofilozofija i stila života. Međutim, uspon kulture bling bling kao dio američke industrije entertainementa  na planetarnoj razini najvješćuje novi kulturni kapitalizam  ne-materijalne ekonomije, dinamični model hip kapitalizma, koji je ujedno koncentriran i decentraliziran. Naime, kreativne industrije nisu više klasične tvornice poput Hollywoodskog studija, već čine mreže proizvodnje konstituirane od stotine tisuća srednjih i malih poduzeća i start-up-a. od Hollywooda do Dubaija, globalizacija i internet reorganiziraju svjetsku trgovačku razmjenu:  mutacija kulture proizvoda prema kulturi usluga i dematerijalizacija sadržaja  amplificira  i jača takve geopolitičke mutacije.
Administrator: zoo_visitor_guest/images/uploads/vijesti/LOVKA-1.jpg---
  • Zagreb
Vijest se nalazi u:

 

Zagreb › Vijesti › Blog › Galantari › Seks i Grad - “Bling Bling” kultura