BORIS LEINER: SKulpture - No limited!

mojzagreb.info
 

Zagreb

 
Portal Zagreb Zagreb
Osvježeno
19:59
Pro
2018
09

Zagreb › Vijesti › Hrvatska › Kultura › BORIS LEINER: SKulpture - No limited!

Zagreb Čitajte Pelikana
Zagreb Dick banner2  rotator
 
 
Najnoviji videi
 
Zagreb Emeli Sandé - Read All About It Emeli Sandé - Read…
Recepti
Pizza iz tave - Zagreb, mojzagreb.info Pizza iz tave
Postoje brojne izvedenice…
Šalša s mljevenim mesom - Zagreb, mojzagreb.info Šalša s mljevenim mesom
U ovoj eri pretilosti,…
Šarena pita s šunkom i salata - Zagreb, mojzagreb.info Šarena pita s šunkom…
Lagani ljetni obrok,…
UŠTIPCI - hercegovački, sinjski ili lički… - Zagreb, mojzagreb.info UŠTIPCI - hercegovački,…
Voda + brašno i sol…
Igre, igrice
Gormiti: Blazing Ball
Pucačina u gormiti stilu
Čovječe ne ljuti se
Igrate protiv računala…
Kako se riješiti bivšeg ili bivše? Ljubavi? - Zagreb, mojzagreb.info Kako se riješiti bivšeg…
Igra za jednog ili jednu,…
Lupi guzu - igra za odrasle - Zagreb, mojzagreb.info Lupi guzu - igra za odrasle
Nježno ili, uglavom,…
Povezani članci
Zadnje vijesti
24
 
11.2010

BORIS LEINER: SKulpture - No limited!

Sinoć je u Karlovcu u novom prostoru Male umjetničke zajednice u Haulikovoj 26. predstavljen poseban koncept izložbe i video-glazbenog performancea gorjnogradskog umjetnika Borisa Leiner koji je tom prilikom i zasvirao zajedno s Mišom Hrnj...ako
BORIS LEINER: SKulpture - No limited!
 
Motto: Dolazim ti kao fantom slobode i zato pokaži što znaš Skulpture Borisa Leinera svojim nepatvorenim šarmom izravno upućuje ka dobrodošloj i izvornoj lakoći izražavanja umjetničke zbilje što nadrasta tek puku maniru vještine pa se u njima kroz prijelom stvarnog i nestvarnog pronalazi čitav jedan kozmos razlomaka baštinjene i stvorene osjećajnosti koja odiše autentičnom osobnošću ovog zagrebačkog gornjogradskog umjetnika također i samog sudbinski prelomljenog u fenomenu moderne ikonografije naše popularne kulture. Iako se medijski u široj javnosti sam umjetnik ponajprije predstavlja likom legendarnog bubnjara kultnog benda novog vala – Azre, Leiner sada ponovo svojim rukama ali ovaj puta ostavljajući palice udaraljki ''pokazuje što zna'', odnosno kroz svoj kiparski rad provlači svu neprebolnost onog čuvenog fantoma slobode koji odavno zrije u duhu čitave naše generacije. Tako se poetičnost čitavog jednog generacijskog i bitno umjetničkog fenomena ovdje ogleda ne samu u rukama koje bubnjaju ili modeliraju, već najprije u onima koje su u stanju lakoćom zagrliti sve te forme i predstave otrgnute podjednako od jave i snova i smještene u likove strepnje ili htijenja koji sada stoje poredani ističući razmeđe između pritajene ironije i tragično nemilosrdne realnosti tako da time ponekad posve nestvaran dojam skulptura blista u sjaju paradoksalno uvjerljive upečatljivosti. Umjetnik time ne samo podsjeća na to kako nam u životu svakodnevno ponajviše nedostaju ona olakšanja koju imaju snovi odmaknuti od zbilje nego nas istodobno upućuje na promijene koje obaraju svaku iluziju o tome da je moguće zanemariti sve te surove istine koje nas u životu svakodnevno dotiču. Ponajprije se to očituje u djelu ''Ugašeni šampion'' koje simbolički apostrofira cijelu jednu kompoziciju izmjene praznine i njenog okvira (točka svijeta) na kojem umoran i izlizan, podbočen na desnu ruku sjedi lik koji predstavlja svu opterećenost bremenom beznađa. Neodoljivo se ovdje asocirajući na sudbinu onog kultnog ''Fantoma slobode'' iz osamdesetih, pa Leiner šokira iskrenošću i neposrednošću kojom ukazuje na potrošenost i klonulost onih ovdje i sada umrtvljenih sila mladosti i snage izgubljenih i propalih u prazninama proteklih vremenskih ciklusa. U istoj perspektivi nalazi se i njegova predstava 'skulpture 'Jalove plesačice'' izvedena u bronci, sa ogromnom prazninom na gotovo kozmički pretpostavljenom ''pupku svijeta'' koja takva sada otvara sve sumnje i upite glede slutnji o mogućnosti da se ponovi ili aktualizira ona nekad i prije naslućena preporođenost u kojoj kozmička igra plesačice dolazi do svog neminovnog oplođenja. Kao primjer onoga što se uočava nakon ove dvije neprebolne i potresne kiparske kompozicije, ističe se kao izuzetno svjedočanstvo statua ''Omladinka s mobitelom'' u aluminiju koja kako razvedenom formom tako i detaljima dočarava čitav jedan kibernetski svemir, ukazujući na osjećanje fantastične sadašnjosti kao na iznenadnu zgranutost autora onim ljudskim vrlinama i svojstvima koja su ostala pohranjena negdje drugdje, u nekoj prošloj ali čovjeku bližoj i neposrednijoj bliskosti. Posebno se Boris Lenier ističe kao rijetko dobar portretist, a to se očituje u njegovim bistama Johnnyija Štulića, Arsena Dedića, Boška Petrovića, a možda i ponajviše ta gotovo superiorna izražajnost i plastičnost među suvremenim kiparima dolazi na vidjelo u liku nepoznatog mladića lijevanog u gipsu i patiniranog u sviju boju. U svakom je slučaju kiparski rad Borisa Leniera ustvari posve intiman i osobit, ujedno je i potvrda one talentirane svestranosti koja ide u prilog umjetničkoj univerzalnosti pa makar se nazivala i fantomom slobode.
Administrator: zoo_visitor_guest/images/uploads/vijesti/Leiner-karlovac_1.jpg---www.mojzagreb.info
  • Zagreb

Zagreb › Vijesti › Hrvatska › Kultura › BORIS LEINER: SKulpture - No limited!