Dagmar Meneghello

mojzagreb.info
 

Zagreb

 
Portal Zagreb Zagreb
Osvježeno
19:59
Srp
2018
22

Zagreb › Vijesti › Gradske vijesti › Likovna scena › Dagmar Meneghello

Zagreb DICK Kuhinjski noževi
Zagreb Čitajte Pelikana
DOMOPARK čuvar parkinga
 
 
Najnoviji videi
 
Zagreb Emeli Sandé - Read All About It Emeli Sandé - Read…
Recepti
Pizza iz tave - Zagreb, mojzagreb.info Pizza iz tave
Postoje brojne izvedenice…
Šalša s mljevenim mesom - Zagreb, mojzagreb.info Šalša s mljevenim mesom
U ovoj eri pretilosti,…
Šarena pita s šunkom i salata - Zagreb, mojzagreb.info Šarena pita s šunkom…
Lagani ljetni obrok,…
UŠTIPCI - hercegovački, sinjski ili lički… - Zagreb, mojzagreb.info UŠTIPCI - hercegovački,…
Voda + brašno i sol…
Igre, igrice
Gormiti: Blazing Ball
Pucačina u gormiti stilu
Čovječe ne ljuti se
Igrate protiv računala…
Kako se riješiti bivšeg ili bivše? Ljubavi? - Zagreb, mojzagreb.info Kako se riješiti bivšeg…
Igra za jednog ili jednu,…
Lupi guzu - igra za odrasle - Zagreb, mojzagreb.info Lupi guzu - igra za odrasle
Nježno ili, uglavom,…
Povezani članci
Zadnje vijesti
03
 
05.2018

Dagmar Meneghello

izbor iz zbirke, SARAJEVO, subota 05.05.2018 u 19.00 sati
Dagmar MeneghelloDagmar meneghello
 
MODRA RIJEKA MODRO MORE
 
Kako u ovih nekoliko kartica teksta obuhvatiti i sažeti tako obimnu i jedinstvenu kolekciju Dagmar Meneghello? Za njeno korektno i studiozno predstavljanje podrazumijevala bi se kustoska tematizacija i selekcija po različitim kriterijima, a za jedan opširniji tekst dovoljno bi bilo izdvojiti samo jednog umjetnika i njegov rad. Međutim, u ovom slučaju potrebno je staviti se u ulogu ove dobro poznate kolekcionarke i mecene, koja je godine svog života posvetila okupljanju, pomaganju i poticanju autora/ica na kreaciju, dočekujući ih u svom domu Palmižani na toplom, bukoličkom hvarskom otočiću sv. Klement. Želja joj je bila predstaviti sve ono što se odnosi na njen život i uspomene nastale u izravnom kontaktu s cijelim nizom stvaralaca koji su djelovali i boravili u rajskom okružju ispunjenom umjetničkim zamahom. U tom smislu moramo shvatiti potrebu Dagmar Meneghello, prije svega emotivnu vezanost sa svakim od izloženih djela ove postavke. Ona zrcali njen život, vrijeme i ljubav, a svaki rad predstavlja jedan segment njezinog života i suživota s umjetnicima/ama.
Upravo iz tog razloga ova izložba nije podlegla selektivnom pristupu, jer bi na taj način Dagmar Meneghello oduzeli dio onoga što joj zasluženo pripada. Postavljamo si onda sljedeće pitanje: da li je ovdje riječ o „životnom djelu“ ove zaista posebne žene?
Dovoljno je da zakoračimo u ispunjeni prostor sarajevskog Collegiuma Artisticuma. Spazićemo da je palmižanska obala bila širom otvorena za umjetnost ma otkuda ona dolazila, za Dagmar i njene goste nisu postojale granice tačno zacrtane na karti. Krajolik ispunjen suncem, modrilom mora, egzotičnim rastinjem i arhitekturom uklopljenom na najskladniji način da ne naruši haromoniju obilja, prostori s umjetninama na svakom koraku – sve uvjerljivo ukazuje na intervencije pune ljubavi i truda da se očuvaju i ljepote prirode i istine umjetnosti. U takvoj sintezi onoga što čovjek sam po sebi jeste i onoga što priroda jeste, divlja ali i ukroćena, otkriva nam se mnogo toga. Kako je stvaralac reagovao na okruženje, šta je ono u njemu potaklo? Na šta je poticala D. Meneghello?
Praksa ukazuje na atipičnu organizaciju umjetničkog djelovanja, odnosno ona ne podrazumijeva obrise likovne kolonije niti slično, a također niti ustaljenu shemu dolazaka i odlazaka gostiju. Ona nam zapravo svjedoči o principu slobode vidljive u svakom smislu. Gogenovski dah Palmižane osjeti se sada i ovdje u Sarajevu. „Modro more i modra rijeka oduvijek su jedno ...“ – kako je to istakla Dagmar Meneghello. Tomu svjedoči i dostatan broj bosanskohercegovačkih umjetnika ili onih školovanih na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu, koji su našli prostor u ovoj kolekciji, a u toj ocjeni „domaćih“ i „inostranih“ treba uzeti u obzir i život i suživot u ondašnjem jedinstvenom prostoru bivše Jugoslavije kada je glavnina ove zamašne zbirke i nastala.
Posmatrajući raznovrsnost, ali i višeznačenjsku vezanost dijelova kolekcije naspram cjeline, sposobni smo uočiti, s jedne strane zaokruženi individualitet pojedinca, koji sinhrono fungira na nekoliko planova s cjelokupnim postavom. Ta, nazovimo je, „energetska forma“ atmosfere s otoka (premda nisu sva djela nastala tamo) transponirana je u vidu teme, atmosfere, motiva, inkarnata, oblika, rukopisa... Ona se manifestira i u hedonističkom i vitalističkom, ali i intimističkom i eksperimentalnom. Realizacija akta i pejzaža, u realističkom, fovističkom, šagalovskom, metafizičkom, nadrealističkom, enformelisičkom i apstraktnom fonu čini okosnicu postava u tematskom smislu. Temeljem likovnog izraza i interpretacije radovi se mogu podijeliti na nekoliko skupina. Modernizam sa, prije svega, hrvatskim klasicima, zatim postmodernizam i transavangarda – gdje se u ovoj postavci povlači ta granica? Diskretno i jasno se reflektiraju na različite načine i veze kolekcionarke/mecene i umjetnika/ca, naslućujemo njen vlastiti ukus i kriterij u profilisanju i određivanju kolekcije. Kao jednu od podcjelina mogli bi izdvojiti i ulogu žene – ona je umjetnica, ona je i model.
Nives Kavurić Kurtović: Posjekotine i ogrebotine trajanja
Erotizam se, baš kao i snaga prirode, oslobađa sprega, neki od radova na ovu temu graniče s karikaturalnim. Izraziti lirizam u više kompozicija kontrastiran je velikoj energetskoj napetosti eksplozije boje, geste i forme. Istodobno, fragmentarnost prikaza i fiksacija trenutka – detalja iz mora, prirode, figure ili prostora u kojem se boravi doprinosi naraciji ovih javnih i intimnih pripovijesti. Cijeli niz emocija i promišljanja se iščitavaju iz cjeline istkane slikom, grafikom, skulpturom i crtežom – od najliričnije, poetske, do najmračnije, destruktivne koja propituje vlastito postojanje. Naročito su blještava, shodno inspirativnom ambijentu, svjetlosna i koloristička istraživanja. Predstavljaju ih i dan i noć, i sumrak i zora, i impresija i ekspresija, trenutačnost atmosfere magičnog trenutka, fantazije, užarenog utiska, apstraktnih polifonija. Primjetna je i igra i zaigranost, okupljenost vanjskim i unutrašnjim durskim i molskim orkestracijama. Raznolikost je očigledna i u tehničko-tehnološkom smislu.
Goldoni Raul, Ležeći akt
Vrlo je nezahvalno u ovakvim prikazima nekoga istaći, a druge izostaviti. Samo pobrajanje autora/ica kojih ima stotinjak također nije učinkovito, a niti navođenje jedne opisne rečenice koja bi trebala okarakterizirati često cijele cikluse radova samo jednog umjetnika/ce. Složenost zbirke to naprosto ne dozvoljava, ne na ovom mjestu. Nalazimo da je najbolje posmatraču ostaviti da uoči i prepozna, doživi, procjeni i ocjeni. Također, moramo uzeti u obzir i činjenicu kako su dijelovi ove zaista obimne kolekcije izlagani u prestižnim galerijama, pa su stoga već napravljeni i sustavniji prikazi nastali u povodu takvih reprezentacija, a svakako da bi ih trebalo biti puno više u budućnosti. Nije potrebno ni isticati kako se unutar ove kolekcije nalaze neka od zaista reprezentativnih djela hrvatskih slikara, kipara i grafičara starije i mlađe generacije. Tu su ostavili svoj trag, ne manje važan, i oni koji su dolazili izvan Hrvatske. Značaj cijelog ovog „projekta“ je verificiran i prepoznat ne samo u granicama zemlje, već i svijeta.
Lesiak Ivan, Obljuba
Moja je želja istaći ulogu Dagmar Meneghello koja je imala silnu pokretačku energiju, ali i želju, upornost i istrajnost da se ova živa priča koja traje već desetljećima sačuva, održi i razvija, što sigurno nije bilo lako. Ako pažljivo posmatramo eksponate, uočit ćemo Dagmar, njen lik na više kompozicija. Primjećujemo da je i tamo gdje je nema.
U vremenu gdje vrijednosti počinju gubiti svoj smisao, u potrazi za identitetom i identitetima koji blijede koprcajući se zagušeni sivilom današnjice, pojavljuje se ova neobična žena sa svojom svijetlom kolekcijom.
 
likovni osvrt napisala: Doc. dr. Ema Mazrak, historičarka umjetnosti
Petar Hranuelli: Bura na Palmižani

 

Administrator: kolovrat.petar@gmail.commojzagreb.info
  • Zagreb Dagmar meneghello
Zagreb Bundek -  tokyo rock `n sax (3)
Zagreb Bundek -  tokyo rock `n sax (6)
Zagreb Bundek -  tokyo rock `n sax (7)
Zagreb Bundek -  tokyo rock `n sax (9)
Zagreb Bundek - dragan sremec, sasa majstorovic
Zagreb Bundek - international saxophone committee ensemble
Zagreb Bundek - international youth saxophone orchestra- juan pedro luna agudo - conductor
Zagreb Bundek - wsc participants orchestra - conductor dragan sremec 2
Zagreb Gric tunel - raum-musik fAr saxophone (1)
Zagreb Gric tunel - raum-musik fAr saxophone (2)
Zagreb Gric tunel - raum-musik fAr saxophone (3)
Zagreb Gric tunel - raum-musik fAr saxophone (4)
Zagreb Lisinski zatvaranje - dragan sremec (1)
Zagreb Lisinski zatvaranje - nikola fabijanic (3)
Zagreb Lisinski zatvaranje - nobuya sugawa(7)
Zagreb Lisinski zatvaranje - otis murphy (4)
Zagreb Lisinski zatvaranje - takkako yamaguchi, nobuya sugawa, minako koyanagi (2)
Zagreb Bundek - arno bornkamp, javier valerio
Zagreb Bundek - wsc participants orchestra - conductor dragan sremec
Zagreb Lisinski zatvaranje - (5)
Zagreb Lisinski zatvaranje - pawel gusnar  (6)
 
“Andy Warhol: Enter Into My Life” u ZadruŠpancirfest 2018.Zdravko Čolić, Arena Pula 18.08.ZEN In Business seminar Dragane Jovanović 23.-24.06. i 30.6.-1.7.u ZagrebuA. G. Matoš, četvrtak, 14. lipnja 2018. u 12 sati.Amir Alagić u Booksi 19. lipnjaDani Folke u Folnegovićevom naselju kvartovski festival Dani Folke 2018Kazalište GavellaZGK KOMEDIJA: ALPHONSINESTADION KRANJČEVIĆEVA: Prljavo kazalište
 
mojzagreb.info preporuča
Web shop - Samsky PR agencija - odnosi s javošću Danas bez struje Ured za udruge Vlade RH Gradska groblja - Raspored pogreba Umjetnost dizajna i dizajniranja Medicinska naklada
 
Online izdanje - i do 80% popusta
Glas Istre Današnje izdanje (i do 80% popusta) Novi List Današnje izdanje (i do 80% popusta) Zadarski List Današnje izdanje (i do 80% popusta)
 
Horoskop - mojzagreb.info
 
 
U kojoj od bivših republika, bivše SFRJ bi najradije danas živjeli?
  •   Slovenija
  •   Hrvatska
  •   BiH
  •   Crna Gora
  •   Srbija
  •   Makedonija
  •   U nijednoj
 
 

Zagreb › Vijesti › Gradske vijesti › Likovna scena › Dagmar Meneghello