DIZAJN I KRIZA

mojzagreb.info
 

Zagreb

 
Portal Zagreb Zagreb
Osvježeno
14:59
Pro
2019
12

Zagreb › Vijesti › Gradske vijesti › Obavijesti › DIZAJN I KRIZA

Zagreb Čitajte Pelikana
DICK Profesionalni kuhinjski noževi
 
 
Najnoviji videi
 
Zagreb Emeli Sandé - Read All About It Emeli Sandé - Read…
Recepti
Rapska torta - kolač građana Raba - Zagreb, mojzagreb.info Rapska torta - kolač…
Rapska torta je nekad…
Pizza iz tave - Zagreb, mojzagreb.info Pizza iz tave
Postoje brojne izvedenice…
Šalša s mljevenim mesom - Zagreb, mojzagreb.info Šalša s mljevenim mesom
U ovoj eri pretilosti,…
Šarena pita s šunkom i salata - Zagreb, mojzagreb.info Šarena pita s šunkom…
Lagani ljetni obrok,…
Igre, igrice
Gormiti: Blazing Ball
Pucačina u gormiti stilu
Čovječe ne ljuti se
Igrate protiv računala…
Kako se riješiti bivšeg ili bivše? Ljubavi? - Zagreb, mojzagreb.info Kako se riješiti bivšeg…
Igra za jednog ili jednu,…
Lupi guzu - igra za odrasle - Zagreb, mojzagreb.info Lupi guzu - igra za odrasle
Nježno ili, uglavom,…
Povezani članci
Zadnje vijesti
15
 
10.2018

DIZAJN I KRIZA

izložba i tribina OBRAZOVANJE U MODNOM DIZAJNU – IZAZOVI I PREPREKE - srijeda 17. listopada 2018. u 19 sati
DIZAJN I KRIZARadionica tjelesni produzeci (istrazivanje materijala kao procesa generiranja izrazaja), mentor endi poskovic, svibanj 2017.
 

U srijedu 17. listopada 2018. u 19 sati otvara se izložba DIZAJN I KRIZA, u autorskoj koncepciji IRFANA HOŠIĆA. Riječ je o dokumentarističkoj izložbi posvećenoj istoimenom inovativnom kolegiju i projektu koji se 2017. godine realizirao na Tekstilnom odsjeku Tehničkog fakulteta Sveučilišta u Bihaću. Povodom otvorenja izložbe održat će se i tribina na temu “Obrazovanje u modnom dizajnu – izazovi i prepreke”, u kojoj sudjeluju Feđa Vukić, Irfan Hošić, Jasminka Končić, Silvio Vujičić, Lidija Lovrić, Marko Golub te moderatorica Katarina Nina Simončič.

Iz teksta Irfana Hošića:

Nagrađen subvencijom Patterns Lectures koju dodjeljuje Erste Stiftung i WUS Austria, projekt Dizajn i kriza uspio je unijeti novu dinamiku u akademski i kulturni život u svojoj sredini i u njoj ostaviti vidljivi trag. Kao što i naziv kolegija sugerira, polazište promišljanja uloge i značaja dizajna na prostoru SFR Jugoslavije a posebno Bosne i Hercegovine i Bihaća, determinirano je jasnim obrisima post-socijalističke, post-industrijske i post-konfliktne stvarnosti. Trenutak u kojem se našla bivša jugoslavenska provincija, određen je nemogućnošću da se uhvati ritam s privrednom dinamikom iz vremena socijalizma, ali i da se prevlada stanje vakuuma koje traje od 1990-ih naovamo, da se osmisle nove vizije i krene u svijetlu budućnost. Lokalna perspektiva pritom dobiva na značaju jer analizira i sagledava scenarije društvenog kolapsa tipičnog za periferiju. Socijalni okvir kao kontekst unutar kojega se promišlja data problematika, estetiku krize vidi kao moguće diskurzivno polazište za analizu. Taj pogled podrazumijeva kolaps sustava i neku vrstu uprizorenja propadanja što se uvjetno naziva “slika krize”.

Uključujući povijesnu perspektivu i sistemske lomove kao što je urušavanje zajedničke države, pokušaj tranzicije iz jednog sustava u drugi i rat, a imajući u vidu novonastali društvenopolitički i privredni okvir, kolegij Dizajn i kriza pokušao je detektirati točke koje bi mogle poslužiti za artikuliranje novih strategija, ciljeva i metoda oblikovanja drugačije stvarnosti. Pored rasvjetljavanja povijesti lokalnog dizajnerskog naslijeđa i iniciranja rasprave o odnosu prema propaloj tekstilnoj industriji za čije potrebe je prije 40 godina oformljen Tekstilni odsjek u Bihaću, kolegij je poslužio i kao platforma za neku vrstu totalnog angažmana. (…)


Plakati kolegija Dizajn i kriza, dizajn: Damir Midžić

Izložba je zamišljena kao pokušaj rekonstrukcije konteksta unutar kojega je kolegij Dizajn i kriza osmišljen i realiziran ali i kao prezentacija niza događaja izvedenih u okviru kolegija kao što je arhitektonski natječaj Vodotoranj, simpozij Industrijsko naslijeđe na prostoru Bihaća između realnosti i vizije, izložba Artefakti buduće prošlosti, nekoliko okruglih stolova, te desetak gostujućih predavanja renomiranih predavača iz Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Hrvatske, Slovenije, Njemačke, Ujedinjenog kraljevstva i Sjedinjenih Američkih Država. Objavljene su i promovirane dvije publikacije koje govore o lokalnom dizajnerskom naslijeđu (Retrografija dizajna, Tehnički fakultet UNBI, ur. Irfan Hošić) i aktivizmu na polju kulture u lokalnom kontekstu (Kulturna fronta Bihać. #NeDamoGaleriju, Gradska galerija Bihać, ur. Irfan Hošić). Na margini kolegija a u suradnji sa Udrugom Abc.ba iz Bihaća producirana su i dva video intervjua – jedan s teoretičarem kulture Borisom Budenom, drugi s umjetnikom Damirom Nikšićem. Upravo zbog svega nabrojenog, cilj izložbe je poredati sve te aktivnosti u jednu cjelinu i ukazati na njihovu povezanost i prepletenost, te ih kao takve prikazati zagrebačkoj publici.

Izložba Ništa više nije isto. Kultura krize i društvene promjene u Bosni i Hercegovini umjetnika Amira Husaka, Gradska galerija Bihać, 2014. godine. Fotografija: Almir Budimlić

Tribina: Obrazovanje u modnom dizajnu – izazovi i prepreke

HDD galerija, srijeda, 17.10.2018. u 19h

Sudionici: Feđa Vukić, Irfan Hošić, Jasminka Končić, Silvio Vujičić, Lidija Lovrić, Marko Golub; moderatorica: Katarina Nina Simončič

U svijetu se u posljednjih desetak godina, putem javnih tribina i panela, aktualizira  potreba za revidiranjem studijskih programa u području modnog dizajna. Promjene poslovanja na modnom tržištu, zatim sve intenzivnija sinergija dizajna i društva, dizajna i politike te dizajna i kulture, traže da akademske institucije koje obrazuju buduće modne dizajnere svoje kurikulume preispitaju i prilagode zahtjevima tržišta. Cilj je educirati modnog dizajnera koji razumije širi društveni i tržišni kontekst te je sposoban oblikovati inovativne proizvode podređene tržišnim diktatima. Fokus obrazovanja se s objekta-produkta preusmjerio na proces stvaranja i modni sistem u kojem je jedna od primarnih tema održivi modni dizajn. U cilju poticanja takvog kreativnog ozračja, obrazovne institucije i njihovi programi educiraju modne dizajnere koji su spremni djelovati na globalnom tržištu na kojem, ovisno o zemlji porijekla, vrijede različita pravila poslovanja. Budući modni dizajneri nakon obrazovanja su sposobni oblikovati inovativni proizvod, produkt novih tehnologija, kao odgovor na analizu medijskog i tržišnog prostora, podređen ekonomskim i ekološkim utjecajima. I u našoj regiji sve je prisutnija potreba promišljanja o promjenama i izazovima u obrazovanju budućeg modnog dizajnera. Studijski programi uvjetovani su neizvjesnom budućnošću modne industrije te novim zahtjevima koje diktira globalno tržište. Tribina Obrazovanje u modnom dizajnu – izazovi i prepreke putem nekoliko kritičkih pitanja želi potaknuti na iznalaženje novih smjernica u premošćivanju navedenih izazova, a to su: kako poboljšati pristup u obrazovnom programu; kako buduće dizajnere prilagoditi novim ulogama u profesionalnom i tržišnom svijetu; kako razviti mentorske i studentske kompetencije; kojim smjernicama bi se trebalo voditi u oblikovanju studijskog programa za modne dizajnere danas?

Administrator: kolovrat.petar@gmail.commojzagreb.info
  • Zagreb Radionica tjelesni produzeci (istrazivanje materijala kao procesa generiranja izrazaja), mentor endi poskovic, svibanj 2017.

Zagreb › Vijesti › Gradske vijesti › Obavijesti › DIZAJN I KRIZA