Galerija ULUPUH: Šetnja od grada do duše i natrag

mojzagreb.info
 

Zagreb

 
Portal Zagreb Zagreb
Osvježeno
02:59
Tra
2019
25

Zagreb › Vijesti › Gradske vijesti › Likovna scena › Galerija ULUPUH: Šetnja od grada do duše i natrag

Zagreb Čitajte Pelikana
Zagreb DICK - Kuhinjski i profesionalni noževi
Pizzeria ŠPICA
 
 
Najnoviji videi
 
Zagreb Emeli Sandé - Read All About It Emeli Sandé - Read…
Recepti
Pizza iz tave - Zagreb, mojzagreb.info Pizza iz tave
Postoje brojne izvedenice…
Šalša s mljevenim mesom - Zagreb, mojzagreb.info Šalša s mljevenim mesom
U ovoj eri pretilosti,…
Šarena pita s šunkom i salata - Zagreb, mojzagreb.info Šarena pita s šunkom…
Lagani ljetni obrok,…
UŠTIPCI - hercegovački, sinjski ili lički… - Zagreb, mojzagreb.info UŠTIPCI - hercegovački,…
Voda + brašno i sol…
Igre, igrice
Gormiti: Blazing Ball
Pucačina u gormiti stilu
Čovječe ne ljuti se
Igrate protiv računala…
Kako se riješiti bivšeg ili bivše? Ljubavi? - Zagreb, mojzagreb.info Kako se riješiti bivšeg…
Igra za jednog ili jednu,…
Lupi guzu - igra za odrasle - Zagreb, mojzagreb.info Lupi guzu - igra za odrasle
Nježno ili, uglavom,…
Povezani članci
Zadnje vijesti
20
 
01.2016

Galerija ULUPUH: Šetnja od grada do duše i natrag

Marin Dražančić - izložba fotografija * Galerija ULUPUH, Tkalčićeva 14, Zagreb * Izložba je otvorena do 29. siječnja 2016
Galerija ULUPUH: Šetnja od grada do duše i natragA 9 bez naslova 32 x 32 cm
 

Polazeći od temeljne postavke fotografije kao svjetlopisa Marin Dražančić ovom je izložbom predstavio ciklus u kojem preispituje udio svjetla u crno-bijelom (grafičkom) zapisu. Šetnja gradom postaje okvirni kontekst propitkivanja, razotkrivanja, estetiziranja i poetiziranja fenomena svjetlosti. Nizom jednostavnih situacija (u odnosu na motiv) stvara fini splet kombinacija i varijacija likovnih struktura uzbudljivih i sugestivnih odnosa. Oštrina i neoštrina ravnopravno grade kompozicije kao i postupci poništenja jednog motiva drugim. Sjenovitošću, pokretom ili preprekama autor razigrava svjetlo ili ga naglašava nizom manjih otvora, stvarajući ugođaje u kojima svjetlost gospodari cijelom foto-slikom. Izmjenjivim ritmovima izaziva kod gledatelja čitav raspon (sugeriranih) raspoloženja: od prolaznosti, otuđenja i odsutnosti svake komunikacije, do sjete rastanaka, izgubljenosti i nostalgične želje za probuđenim (novim, možda i drugačijim) danom.

Pored likovne kompozicije slike koja metaforički pronosi autorovu visoku osjećajnost, svjetlosni odnosi stvaraju naročitu dramatiku. Napetost raste i u sudaru pretpostavljene (očekivane) živosti građana i njihove krajnje odsutnosti ili minimaliziranja. Zapuštenost prostora u odnosu na jedva vidljivi udaljeni arhitektonski glamur postavljeni su nasuprotno kao i obamrlost uspavanih građana, kojih nigdje nema što izaziva tjeskobu. Svjetlosne igre, neba i omeđenih prostora, umjetnog svjetla i refleksa prenose doživljaj zore. Krajnja reduciranost boja u svjetlu koje pobija mrak noći, istovjetna (odlazećem) snu, odraz je osviještenog stanja (pojedinačne) duše. Ovisno koliko je tko spreman otvoriti se minimalističkim oblicima i dopustiti da ga ponesu, ili samo razumski priznaju tu vrstu sugestije, činjenica je da su fotografije Marina Dražančića poetske (metafizičke) naravi.

Samo je nekoliko fotografija u boji, kako bi se sugerirala zora, koja rudeći postupno boji stvarnost. Buđenje boja, istodobno buđenju dana, istodobno buđenju ljudi, zbiva se nježno, upravo kako je to prikazao autor. Ružičasto i svijetlo plavo, pomalo zelenkasto i žućkasto sposobno je najprostiji motiv učiniti vrijednim, svečanim i romantičnim. Svjedoci smo ponuđene ljepote i prirodne nevinosti rađanja novog (dana).

Ništa na ovim fotografijama nije jednoznačno. Dramaturgija foto-šetnje obuhvaća sve slojeve predmetnih simbola i sugestiju kretanja, pješice, tramvajem, s pogledom u prolazeća svjetla, kroz granje u nebo, ili u tlo. Grad otkrivamo i kao urbanizirani i kao zapušteni prostor. Ništa nije doslovno, sve je uzdignuo na razinu osjećajnosti i intelekta. Ako i prepoznajemo Zagreb, to nije zavičajna poezija koliko humana i opće ljudska. Među ostalim na njima se očitava vječna potraga za ljubavlju.

Branka Hlevnjak

O autoru:

Marin Dražančić (Varaždin, 1960.) akademski je snimatelj i fotograf, diplomirao je 1984. pri Akademiji dramskih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu. Kroz proteklih 30 godina stekao je bogato profesionalno iskustvo kao fotograf i snimatelj prije svega u radu filmskom i video (TV) snimateljskom tehnikom. Sudjelovao je u stvaranju velikog broja igranih i dokumentarnih filmova, glazbenih, obrazovnih i igranih emisija te reklamnih projekata. Nakon primarno snimateljskog rada proteklih godina te u svjetlu činjenice da je fotografija u samo nekoliko zadnjih godina doživjela revolucionarne promjene prelaskom na digitalnu tehnologiju, ponovo je otkrio, nakon dugogodišnje stanke, svoju opsesiju „novim“ svijetom fotografije, prvenstveno umjetničke, kojom se danas  intenzivno bavi. Član je ULUPUH-a, Hrvatskog društva filmskih djelatnika te Hrvatskog novinarskog društva. Više http://marindrazancic6.daportfolio.com/

Izložba će se moći pogledati do 29. siječnja, radnim danom od 10 do 17 sati (četvrtkom od 10 do 20 sati), subotom od 10 do 13 sati, dok je nedjeljom i praznicima galerija zatvorena.  Zadnjeg dana izložbe, u petak, 29. siječnja, izložba će se povodom održavanja Noći muzeja moći pogledati do 1 sat iza ponoći. Ulaz na izložbu je slobodan.

Administrator: zoo_visitor_guestwww.mojzagreb.info
  • Zagreb A 1 bez naslova 32 x 32 cm
  • Zagreb A 9 bez naslova 32 x 32 cm
  • Zagreb A 10 bez naslova 32 x 32 cm
  • Zagreb A 27 bez naslova 32 x 32 cm
  • Zagreb C 47 bez naslova 45 x 45 cm

Zagreb › Vijesti › Gradske vijesti › Likovna scena › Galerija ULUPUH: Šetnja od grada do duše i natrag