LIKUM: Izložba portreta Matee Smolčić

mojzagreb.info
 

Zagreb

 
Portal Zagreb Zagreb
Osvježeno
10:28
Tra
2020
03

Zagreb › Vijesti › Gradske vijesti › Kultura › LIKUM: Izložba portreta Matee Smolčić

Zagreb Čitajte Pelikana
DICK Profesionalni kuhinjski noževi
 
 
Najnoviji videi
 
Zagreb Emeli Sandé - Read All About It Emeli Sandé - Read…
Recepti
Rapska torta - kolač građana Raba - Zagreb, mojzagreb.info Rapska torta - kolač…
Rapska torta je nekad…
Pizza iz tave - Zagreb, mojzagreb.info Pizza iz tave
Postoje brojne izvedenice…
Šalša s mljevenim mesom - Zagreb, mojzagreb.info Šalša s mljevenim mesom
U ovoj eri pretilosti,…
Šarena pita s šunkom i salata - Zagreb, mojzagreb.info Šarena pita s šunkom…
Lagani ljetni obrok,…
Igre, igrice
Gormiti: Blazing Ball
Pucačina u gormiti stilu
Čovječe ne ljuti se
Igrate protiv računala…
Kako se riješiti bivšeg ili bivše? Ljubavi? - Zagreb, mojzagreb.info Kako se riješiti bivšeg…
Igra za jednog ili jednu,…
Lupi guzu - igra za odrasle - Zagreb, mojzagreb.info Lupi guzu - igra za odrasle
Nježno ili, uglavom,…
Povezani članci
Zadnje vijesti
30
 
05.2010

LIKUM: Izložba portreta Matee Smolčić

Portreti Matee Smolčić bilježe prijelaze od težine do lakoće postojanja, i onoga između tih krajnosti.
LIKUM: Izložba portreta Matee Smolčić
 
Fotografije Matee Smolčić zapazila sam prvi put u časopisu StoryBook uz članak Daniele Trbović Sedmorica veličanstveno seksepilnih. Postoji razlog, osim nesporne privlačnosti modela, da sam baš te fotografije, od kojih pojedine izlaže na ovoj izložbi posvećenoj svome ocu, zapamtila između pregršt drugih. Sedmorica muškaraca predstavljeni su s tri, odnosno pet fotografija. Svaki je kadar fino režirani trenutak, dočaran s minimalnom scenografijom, unutar kojega portretirani određenom gestom, izrazom lica, karakterističnim načinom na koji upućuje pogled prema objektivu, ili ga sklanja, iskazuje svoju osobnost i karizmu. Desetogodišnjim bavljenjem novinskom fotografijom Matea je izbrusila tehničke finese, no čini mi se da je pogled uvelike određen iskustvom teatra. Još je kao djevojčica posjećujući majku koja je radila u kazalištu prisustvovala probama i predstavama, a netom po svršetku srednje fotografske škole dobila je prvi posao kao asistentica scenografu Aleksandru Augustinčiću na postavljanju izložbe o Rudolfu Kichlu u Hrvatskom institutu za povijest u Zagrebu. Nedugo nakon toga zaposlila se u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu, pomažući kazališnom fotografu Vladimiru Pondelaku i prof. Mariji Barbieri u postavu izložbi starih kazališnih fotografija. Kazališnu predstavu, kao i sam život uostalom, čini niz trenutaka koji se gube u neminovnom otjecanju vremena. Kako možemo suditi o nečemu što je prolazno? upitao se Milan Kundera u uvodu romana Nepodnošljiva lakoća postojanja. Ideja vječnog vraćanja, odnosno proživljavanja minulih trenutaka, prema Kunderi, podrazumijeva lišavanje olakotne okolnosti prolaznosti koja onemogućava donošenje suda. Vraćanje ujedno podrazumijeva težinu, odgovornost za svaki čin. A ako je vječno vraćanje najteži teret, zapisao je dalje Kundera, naši životi mogu se na njegovoj pozadini ocrtavati u svoj svojoj predivnoj lakoći. Fotografija omogućuje upravo to – vječno vraćanje na ono što je bilo i ocrtavanje života na pozadini prolaznoga vremena. Portreti Matee Smolčić bilježe prijelaze od težine do lakoće postojanja, i onoga između tih krajnosti. U rasponu mnoštva nijansi, u boji ili u crno-bijeloj gami, portretirani se otvaraju, prepuštaju drugačijem pogledu fotografkinje, pogledu koji ćemo pamtiti. Biografija: Matea Smolčić rođena je 15. ožujka 1981. u Zagrebu. Srednju fotografsku školu završila je 1998. u Zagrebu te potom dobila posao kao asistent na postavljanju izložbe o Rudolfu Kichlu, u Hrvatskom institutu za povijest sa scenografom Aleksandrom Augustinčićem. Nedugo nakon toga honorarno se zaposlila u Hrvatskom narodnom kazalištu kao asistent postave izložbe starih kazališnih fotografija s profesoricom Marijom Barbieri i fotografom Vladimirom Pondelakom, gdje je ostala dvije godine. Zaljubljena u novinsku fotografiju još od djetinjstva, ostvarila je san kada je 2000. dobila posao u Večernjem listu kao fotoreporter. Ondje je stekla iskustvo uz danas poznate novinske fotografe poput tadašnjeg urednika fotografije Večernjeg lista Siniše Hančića, fotografa Renata Branđolice, Patrika Maceka, Roberta Anića te mnogih drugih. Nakon dvije godine odlučila je proširiti svoje znanje i iskustvo pa je na poziv urednika fotografije Livija Andrijića postala fotograf za tada novi tjednik Story. Portreti poznatih osoba, modne fotografije te one s raznih kulturnih događanja samo su neke od kategorija kojima je Matea usavršila svoje zvanje balansirajući između umjetničke i komercijalne fotografije. U Storyju je i danas, a njezine fotografije nerijetko krase naslovnicu poznatog časopisa.  
Administrator: zoo_visitor_guest/images/uploads/vijesti/Matea_Smolcic1.jpg---
  • Zagreb

Zagreb › Vijesti › Gradske vijesti › Kultura › LIKUM: Izložba portreta Matee Smolčić