Mladen Žunjić Pucko

mojzagreb.info
 

Zagreb

 
Portal Zagreb Zagreb
Osvježeno
09:03
Pro
2019
15

Zagreb › Vijesti › Gradske vijesti › Pelikan › Mladen Žunjić Pucko

Zagreb Čitajte Pelikana
DICK Profesionalni kuhinjski noževi
 
 
Najnoviji videi
 
Zagreb Emeli Sandé - Read All About It Emeli Sandé - Read…
Recepti
Rapska torta - kolač građana Raba - Zagreb, mojzagreb.info Rapska torta - kolač…
Rapska torta je nekad…
Pizza iz tave - Zagreb, mojzagreb.info Pizza iz tave
Postoje brojne izvedenice…
Šalša s mljevenim mesom - Zagreb, mojzagreb.info Šalša s mljevenim mesom
U ovoj eri pretilosti,…
Šarena pita s šunkom i salata - Zagreb, mojzagreb.info Šarena pita s šunkom…
Lagani ljetni obrok,…
Igre, igrice
Gormiti: Blazing Ball
Pucačina u gormiti stilu
Čovječe ne ljuti se
Igrate protiv računala…
Kako se riješiti bivšeg ili bivše? Ljubavi? - Zagreb, mojzagreb.info Kako se riješiti bivšeg…
Igra za jednog ili jednu,…
Lupi guzu - igra za odrasle - Zagreb, mojzagreb.info Lupi guzu - igra za odrasle
Nježno ili, uglavom,…
Povezani članci
Zadnje vijesti
31
 
01.2017

Mladen Žunjić Pucko

Novi apstraktni ciklus - osvrt Miroslava Pelikana
Mladen Žunjić PuckoZunjic 1
 

Mladen Žunjić Pucko pripadnik je srednje generacije suvremenih hrvatskih likovnih umjetnika, slikar, neopterećen dogmama klasičnih umjetničkih podjela , javnih i tajnih, znanih i neznanih  različitosti ,temelji svoju aktivnost ponajprije na kontinuiranom radu predanom radu, svakodnevno kreirajući osobni svijet apstraktnoga, istražujući svekolike aspekte motiva, posebice u posljednje vrijeme geometrijskih likova  (kvadrat, krug u vibrantnim previranjima), realizirajući niz akrila na platnu, većinom srednjeg i većega formata, koji svojom veličinom autoru ponajprije dopuštaju daleko širi prostor za djelovanje, ne limitiraju ga fizičkim granicama, ne sabijaju i ne usporavaju njegove krugove koji se mahnito okreću, rotiraju oko svoje osi, na prvi pogled odajući dojam raketnih motora koji će leteće tijelo  (slike) Skrivenih lica ili Aplikacije kruženja ili Plamenih jezika odnijeti ubrzo daleko i vjerojatno ga razviti u novi suodnos uznemirenih tijela, koja uporno traže svoje odgovarajuće mjesto.

Cijeli je sustav kompozicija neprestano traženje, pronalaženje svoje logične pozicije , nastojanje uznemirenog lika da se primiri i utone u mir i nepokret, no, to je u ovome trenutkuu stanja na površini slike neizvedivo, moćne sile okreću i premještaju elemente u volumenu određenom formatom platna.

Jesu li geometrijski likovi u potrazi ( osim za svojim pravim i preciznim mjestom kojemu po svemu i pripadaju ) ili za nečim drugim, možda skrivenim, možda željeći u toj kakofoniji gibanja otkriti, odgonetnuti, odgovoriti na jednostavno pitanje o tajnim znanjima?

Istaknuta boja, neprikrivena, otvorena i jasna u svojim namjerama promjena, izmjena, dokidanja ili stvaranja novih relacija, samo pojačava opći dojam o dolasku novoga, o stvaranju novoga pozicioniranja.

Iako se Žunjić služi različitim geometrijskim oblicima u formiranju svoga viđenja i preosjećaja, a oni su samo simbol, samo vrh ledenoga brijega, samo početak svjetlosne zrake, njegove slike bude pomalo stanoviti osjećaj anksioznosti, pa možda i straha jer autor, slikar, upozorava na gibanja koja se teško ili gotovo nikako ne mogu kontrolirati a odvijaju se, tu neposredno pored nas i mi ih čujemo i mi ih vidimo i ne reagiramo, ne pridajemo im značaj koji bi trebali, a brzina okreta postaje sve veća a plameni jezici sve su bliži.

Je li to često opće osjećanje strahe, prikrivenog ili posve otvorenog koji vodi ravno u paniku, užas i ovdje prisutno, ponajprije prepoznatljivom u gibanju, rotiranju, nezaustavljivom kretanju likova, je li to onaj svevremenski osjećaj apokaliptičnih zbivanja koja će uslijediti ( prije ili kasnije ali kad tad )?

Aktualnost Žunjićevih slika  doista je iznimna, njegovo ukazivanje na sutra koje nosi zabrinutost, odmjereno je i pažljivo likovno tretirano, uz snažnu primjenu boje, koja samo pojačava opći dojam.

Mladen Žunjić Pucko, ostvario je vrlo zanimljiv, autorski jasan i svakako na svoj način, pomalo zagonetan opus, u kojem je gibanje, vibrantnost jedina stvarnost i jedina istina a sve ostalo su mogućnosti tumačenja.

Ipak, svako autorsko promišljanje počinje od pozicije pojedinca i njegovog okruženja koje u konačnici vodi do povijesti, do davnine od koje smo malo malo ili ništa i naučili, stvarnosti, koja se prostire oko nas a mi je često ne primjećujemo jer jednostavno nije dovoljno atraktivna do sutrašnjice o kojoj se može samo nagađati, jer oni krugovi na Žunjićevim slikama doista lijepo dočaravaju tijek vremena i njegovu nezaustavljivost i događaje koji se precizno opažaju kroz plamene jezike., ponajprije kao neizvjesnost koja vremenom prerasta od nelagode u strah koji se može očitati na licima i opipati na tijelu.

Može li čovjek kontrolirati svoje emocije?

Ne, ne može.

Može li čovjek zatomiti svoje strahove, i vidljive i nevidljive?

Ne, možemo ih samo opažati, osjećati, biti na njih ravnodušni ili se uopće ne obazirati ili ih osjećati kao sudbinski vrtlog strasti ali ne možemo njima vladati, možemo se pokušati prilagoditi ili oduprijeti, no turbulencija sve uvija u svoju neizmjerljivu vrtložnost.

Može li čovjek dijeliti svoju radost?

Može.

Da, to lijepo dijeljenje radosti, užitka i sretnih trenutaka lako se prepoznaje u slici većeg formata s nakošenim formama koje tvore elastičnu, živuću, čvrstu cjelinu poput šarenog, užarenog vulkanskog tijela s plamtećim grotlom na vrhu, s izrazitom sličnošću sa pticom koja svoje krikove prepušta šumi, najavljujući dan, svjetlost koja se najprije stidljivo a zatim sve moćnije širi našim životima.

piše: Miroslav Pelikan

 

                                                    

Administrator: kolovrat.petar@gmail.commojzagreb.info
  • Zagreb Zunjic 1
  • Zagreb Zunjic2
  • Zagreb Zunjic3
  • Zagreb Zunjic m

Zagreb › Vijesti › Gradske vijesti › Pelikan › Mladen Žunjić Pucko