Vitold Košir

mojzagreb.info
 

Zagreb

 
Portal Zagreb Zagreb
Osvježeno
22:59
Stu
2019
16

Zagreb › Vijesti › Gradske vijesti › Likovna scena › Vitold Košir

Zagreb SIGMA PLUS
Zagreb Čitajte Pelikana
DICK Profesionalni kuhinjski noževi
 
 
Najnoviji videi
 
Zagreb Emeli Sandé - Read All About It Emeli Sandé - Read…
Recepti
Pizza iz tave - Zagreb, mojzagreb.info Pizza iz tave
Postoje brojne izvedenice…
Šalša s mljevenim mesom - Zagreb, mojzagreb.info Šalša s mljevenim mesom
U ovoj eri pretilosti,…
Šarena pita s šunkom i salata - Zagreb, mojzagreb.info Šarena pita s šunkom…
Lagani ljetni obrok,…
UŠTIPCI - hercegovački, sinjski ili lički… - Zagreb, mojzagreb.info UŠTIPCI - hercegovački,…
Voda + brašno i sol…
Igre, igrice
Gormiti: Blazing Ball
Pucačina u gormiti stilu
Čovječe ne ljuti se
Igrate protiv računala…
Kako se riješiti bivšeg ili bivše? Ljubavi? - Zagreb, mojzagreb.info Kako se riješiti bivšeg…
Igra za jednog ili jednu,…
Lupi guzu - igra za odrasle - Zagreb, mojzagreb.info Lupi guzu - igra za odrasle
Nježno ili, uglavom,…
Povezani članci
Zadnje vijesti
03
 
09.2019

Vitold Košir

izložba Inverzija - u srijedu, 04.09.2019. u 20.00 sati u Galeriji Bačva, Doma HDLU
Vitold KoširVitold kosir
 

Inverzija

Vitold Košir (1966.), afirmirani zagrebački kipar, grafičar, klasični i rock glazbenik, lovac, sokolar... – plemeniti je divljak koji kiparenjem teži iskonskom izrazu koji preobražava u (post)modernizirani skulpturalni art beton brut. Kružnim kretanjem postupno osvješćujemo autorovu prostornu dodirno – vizualnu, vrašku postavku utemeljenu na suprotnostima kruga i pravokutne četvorine. Ona je, transformirana u primarnu, sirovu estetiku istodobno gruba i poetična, rudimentarno uobličena. Koširov lebdeći prostorni sklop tektonski uravnoteženo balansira. Uspostavljen je cikličkim ritmovima ostvarenima između gradbeno čvrste vertikalno usmjerene tamne monolitne ploče i njezinih kontrastnih reljefnih odjeka.

Cijeli konstrukt osmišljen je poput dvostrukih skulptura: prostornih i zidnih. U kadru formata one su – u suprotnosti s materijskim, gradbenim instinktom – ujedno organičke i amorfne. Prožete su samoorganizirajućim varijacijama autorova kontroliranog automatizma. Unutar optičkoga polja – s onu stranu oponašanja – repetirane su brojne varijante glavne teme. U tome vidu Košir je aciton-sculptor. U početku žitka masa naposljetku se alkemijskom pretvorbom stvrdnjava u čvrstu tvorevinu. Od tvari do forme tvari. Od skulpture do filozofije skulpture i njezine realne prostornosti.

Vitold je podjednako zaljubljen u asfaltne žile grada i opčinjen prirodom. To nas načelom polariteta, poput svjetlosti koja svjetlosnim tragom prodire kroz lupu osvjetljavajući i izobličujući specifičnosti autorove sjene, privodi složenoj, polivalentnoj strukturi ličnosti koju nije lako jednostrano klasificirati, kao ni njezin temeljni kiparski supstrat. Košir ostvaruje kontinuiranu instalacijsku skulpturu koja je principom pozitiva i negativa transformirana u obrnutu građevinu povezanu čvrsto – teškom simbolskom i fizikalnom, realnom 3D oformljenošću i 2D reljefnošću.

Na drugi način Vitold stvara optički lake forme inverzijskog preslika sâme zaokružene strukture zgrade Doma hrvatskih likovnih umjetnika. Čistu formu Meštrovićeva, od svega suvišnog izmetnuta modernističkoga tholosa, zapravo niza koncentričnih krugova koje tlorisno pojmimo od kružnoga toka i oplošja trga do jezgre zgrade, Košir dopunjuje dvostrukim skulpturalnim krugom kojeg čine povezane skulpture izvedene betonom i željezom u oblicima pravokutnih ploča i četverodijelnih pilastara ovješenih na zid. Patinirani su akromatskom bijelom koja simbolizira izvrtanje vanjskoga trijema stupova. Također, akromatskim polaritetom, unutarnjim krugom crnih pravokutnih skulptura na bijelim postamentima koje izgledaju kao da lebde, autor istodobno superponira dvije pozicije računajući ujedno na bjelinu ziđa, difuzno svjetlo za dana i kružnu čistoću prostora, interpretirajući ujedno i međuzonu zatamnjenih vanjskih prozora. Košir se ogleda i u prostoru i u njegovu konstrukcijskom odljevu.

Dakle, teško – lakom kružno raspoređenom formom Košir poštuje i interpretira Meštrovićev paviljon pripajajući prostor, zapravo, bez obzira na svrhu, uvijek promišljen u formi svetišta; ono odjekuje od kružnih megalita Stonehengea koji simbolizira i ciklički protok vremena, a na koji se autor bezvremenski referira, preko antičkog tholosa pa sve do Meštrovićeve građevine koju su interpretirali akvarelom (izgradnja) i legendarni Vladimr Becić (1936.) i fotografijom Mladen Grčević (1948.) – odsječenom vizurom snimljenom s minareta.

Povezanim inverzijskim krugom ostvarenim temeljenim dvodijelnim polaritetima između primarnih skulpturalnih formi raspoređenih – u ritmu i položaju stupova vanjskog prstena građevine i susljednih skulpturalnih prozora što upijaju svjetlost – Vitold stvara arhitekturni vizualni sklop doživljen poput skulpture s funkcijom i prostorom koji prisvaja. Autor simbolizira, arhaizira i zapravo posvećuje kružni prostor koji je ujedno i kozmički arhetip.

likovni osvrt izložbi napisao:  Željko Marciuš

Vitold Košir rođen je 19. veljače 1966. u Zagrebu. Završio je Klasičnu gimnaziju. Na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu diplomirao je kiparstvo u klasi prof. Šime Vulasa 1989. godine. Studij viole diplomirao je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu 1991. godine u klasi prof. Zlatka Stahuljaka. Zaposlen je u Simfonijskom orkestru Hrvatske radio-televizije kao stalni član.

Samostalne izložbe:

2011. Gliptoteka Hazu – centar Kaptol

2011. Motovun film festival

2010. Gliptoteka Hazu 041-01

2010. MOTOVUN FILM FESTIVAL 041-01

2008. LIBAR OD NEGROMANCIJE – Galerija Sponza, Dubrovnik

2008. LIBAR OD NEGROMANCIJE – Galerija Matice hrvatske, Zagreb

2005. Galerija Galženica, Velika Gorica

2000. Vestibul / Galerija umjetnina, Split

1999. URBANI RAZGOVORI, Galerija VN Knjižnice Vladimira Nazora, Zagreb

1996. EX LIBRIS, Galerija Matice hrvatske, Zagreb

1996. GLAGOLJSKA MISA, Muzejski prostor, Split

1995. GLAGOLJSKA MISA, Galerija “Spektar”, Zagreb

1994. TETE, Galerija “Miroslav Kraljević”, Zagreb

1992. TEMPL, Mali salon, Moderna galerija, Rijeka

Skupne žirirane izložbe:

2012. Trijenale grafike, Zagreb

2000. 2. triennale grafike, Kabinet grafike HAZU, Zagreb Eurofire in the land of Liege, Bruxelles

1997. 1. Međunarodna izložba “Ex libris”, Galerija “Kortil”, Rijeka 1. triennale grafike, Kabinet grafike HAZU, Zagreb

6. triennale hrvatskog kiparstva, Gliptoteka HAZU, Zagreb

1996. Salon mladih, Dom hrvatskih umjetnika, Zagreb

Grand Prix de Sculpture et de Peinture, Cannes, Francuska

1995. ART 95, Art Gallery 54, New York, SAD

8. Međunarodni biennale grafike, Varna, Bugarska 16. salon International, Le Puy en Valay, Francuska Lucas Cranach Preis, Kronach, Njemačka 1994. 1, Međunarodno triennale grafike, Bitola, Makedonija Triennale hrvatskog kiparstva, Gliptoteka HAZU, Zagreb

1991. 16. biennale mladih, Moderna galerija Rijeka

1990. 22. salon mladih, Umjetnički paviljon, Zagreb

Grupne izložbe / Group exhibitions

1998. Prostor sakralnog, Dioklecijanovi podrumi, Split

Kunstler aus Zagreb, Kulturmodell, Passau (Nika Radić, Danijel Kovač)

1992. Autoportreti, Arterija, Zagreb

1991. Landung in Wien, Beč

VITOLD KOŠIR

INVERZIJA
Galerija Bačva, Dom HDLU
4.-22.9.2019.

Otvorenje izložbe: srijeda, 4.9.2019. u 20.00 sati u Domu HDLU.

U srijedu, 4.9.2019. u 20.00 sati u Galeriji Bačva, Doma HDLU  (Trg žrtava fašizma 16) otvorit će se izložba Vitolda Košira, Inverzija.

Organizator:

Uz potporu:

    

Izložba ostaje otvorena do: 22.9.2019.

Administrator: kolovrat.petar@gmail.commojzagreb.info
  • Zagreb Vitold kosir

Zagreb › Vijesti › Gradske vijesti › Likovna scena › Vitold Košir