Vladimir Dodig Trokut (1949. – 2018.)

mojzagreb.info
 

Zagreb

 
Portal Zagreb Zagreb
Osvježeno
03:59
Stu
2019
22

Zagreb › Vijesti › Gradske vijesti › Obavijesti › Vladimir Dodig Trokut (1949. – 2018.)

Zagreb SIGMA PLUS
Zagreb Čitajte Pelikana
DICK Profesionalni kuhinjski noževi
 
 
Najnoviji videi
 
Zagreb Emeli Sandé - Read All About It Emeli Sandé - Read…
Recepti
Rapska torta - kolač građana Raba - Zagreb, mojzagreb.info Rapska torta - kolač…
Rapska torta je nekad…
Pizza iz tave - Zagreb, mojzagreb.info Pizza iz tave
Postoje brojne izvedenice…
Šalša s mljevenim mesom - Zagreb, mojzagreb.info Šalša s mljevenim mesom
U ovoj eri pretilosti,…
Šarena pita s šunkom i salata - Zagreb, mojzagreb.info Šarena pita s šunkom…
Lagani ljetni obrok,…
Igre, igrice
Gormiti: Blazing Ball
Pucačina u gormiti stilu
Čovječe ne ljuti se
Igrate protiv računala…
Kako se riješiti bivšeg ili bivše? Ljubavi? - Zagreb, mojzagreb.info Kako se riješiti bivšeg…
Igra za jednog ili jednu,…
Lupi guzu - igra za odrasle - Zagreb, mojzagreb.info Lupi guzu - igra za odrasle
Nježno ili, uglavom,…
Povezani članci
Zadnje vijesti
13
 
09.2018

Vladimir Dodig Trokut (1949. – 2018.)

komemoracija - MSU Zagreb, Dvorana Gorgona, petak, 14. rujna 2018. u 18 sati
Vladimir Dodig Trokut  (1949. – 2018.)Vladimir dodig trokut
 

MSU Zagreb, Dvorana Gorgona, petak, 14. rujna 2018. u 18 sati

Jedna od najistaknutijih ličnosti na umjetničkoj sceni, Vladimir Dodig Trokut, preminuo je 3. rujna 2018. godine. Trokutovo djelovanje bilo je njemu svojstveno, razgranato i inventiv­no, mistično i duboko svakodnevno, razvijao je polja arta i no-arta, nadilazio ustaljene sintagme i stvarao nova značenja umjetnosti, umjetničkog djela, sakupljanja, muzeologije. Kao umjetnik stvarao je samostalno, i kroz osnivanje i sudjelovanje u grupama – frakcije grupe Crveni Peristil, 3i, grupi 30, grupi Manifest 72, grupama A, B, C, D, E, grupi Atributivna participacija (uz Darka Schneidera i Haralda Szeemanna).

Vladimir Dodig Trokut osobito se ističe kao osnivač prvog svjetskog Anti-muzeja. Prema D. Schnei­deru “Anti-muzej se razlikuje od svakog drugog muzeja po načinu sakupljanja i izostanku muzeološke provedbe. Za jedne utočište predmeta, za druge ludost. Građa nije obilježena stupnjevanjem, ne važi vrijednosna nadređenost ili podređenost. Nema teoriju svoje prakse. Svakodnevica je izvorište građe, uvrštenje ili izostavljanje prepoznata je privremenost. Funkcioniranje ili uporabna operativnost predmeta pritom je nevažna. Anti-muzej nadilazi razloge prvobitnosti. Odgovara na pitanja koje drugi muzeji ne postavljaju, i postavlja ona bez odgovora. Stoga se češće brani od svega što nije, nego što je u stanju promicati svoju originalnu zamisao. Muzej je vremenska kapsula bez obzira na razdoblje iz kojega izlošci potječu.” Svoj je Anti-muzej Dodig udružio s Muzejem opsesije Haralda Szeemanna, u Labinu od 1998. do 2005. godine.

Prema Schneideru: “U potrazi za pravim ključem djela Beuys je posegnuo za sin­tagmom ‘dvostrukoga dna’ u čemu vidim bliskost s alkemijskim postupkom. Crnilo savršene otopine na kraju, ali i na početku, na dnu koje nije dno. Što Szeemannu i Trokutu zasigurno nije bilo nepoznato, niti strano. Crnilo zemlje, unutrašnjost špilje, materni­ca i kripta skrivaju čudo. Čuvari mjesta crne tvari. What’s done is done, kaže lady Macbeth. Smrtna istina, grob i tama... označivši propadanje, raspadanje, ali i plodonosnu crninu. Tijelo koje trune. Dno je dvostruko, kraj možda nije kraj. Što mi je potvrdila Lucrezia de Domizio, premda nevoljko i ne posve razumljivo u razgovoru o Beuysovoj duhovnoj ostavštini. Trokut se prisjetio tim povodom jednog od rijetkih Szeemannovih monologa.

Glas iz nigdine: „Nahranite svoje umjetnike dok su (još) živi“. Samo crnilo na stranici testamenta.”

Muzej suvremene umjetnosti; Institut za istraživanje avangarde; Hrvatsko društvo likovnih umjetnika, Zagreb

Vladimir Dodig Trokut je rođen 4. 4. 1949. u Kranju, ugledni hrvatsko svjetski likovni umjetnik, šaman, sakupljač umjetnina, galerist, muzeolog, donator, povjesnik, antropolog, teoretičar, predavač, publicist, tvorac je mnogobrojnih muzejskih projekata i proizvodnih poligona – tvornica-muzeja, osnivač je prvog svjetskog Anti-muzeja (Anti-muzej je projekt, a ne konvencionalan muzejski koncept), iščinio je više od 700 problemskih izložbi, akcija, performanasa, body arta, instalacija, wundercammera, living teatra, monodrama, kazališnih predstava.

Zastupljen je u više enciklopedija i leksikona, među kojima i u leksikonu "Who is Who?", kao i u svjetskim pojmovnicima. No-umjetničko djelovanje oficijelno započinje 10. veljače 1968. godine u Splitu i tamo naukuje, do 1976. godine, kod Ante Kaštelančića i Božidara Jelinića, a od 1976. živi i djeluje u Zagrebu, naukuje kod Dimitrija Baščićevića - Mangelosa, Radoslava Putara, Darka Schneidera, Haralda Szeemanna, Branka Fučića, Bogdana Bogdanovića, Mladena Pejakovića i drugih, a povremeno djeluje, radi i živi u inozemstvu. Družio se i sa priznatim umjetnicima Josephom Beuysom, Johnom Cageom, Nam June Paikom i drugima. Lider je i osnivač više formalnih i neformalnih grupa: frakcije grupe Crveni Peristil, 3i, grupa 30, Manifest 72, grupe A, B, C, D, E, grupa Atributivna participacija (suosnivači su Darko Schneider i Harald Szeemann).

U periodu od 1998. do 2005. godine u Labinu, sa Haraldom Szeemannom udružuje vjenčanjem Antimuzej i Muzej opsesije za koji je tiskana grafička mapa od 15 listova i 185 artefakata - publikacija, edicija, kartolina, pečata itd. Godine 1966, 1967. i 1968. bavi se signalističkom, letrističkom i objekt-poezijom. Od 1968. godine kreće iz šamanizma u umjetnost, a iz umjetnosti u anti-muzeologiju. Deklarira se anarholiberalom i orfeistom, bavi se objektivnom umjetnošću. Začetnik je varijante konceptualne i post-konceptualne no-umjetnosti i tvorac je novih muzeoloških i umjetničkih praksi u svjetskim razmjerima, kao i nazivlja u novoj umjetničkoj praksi i muzeologiji kao što je pojam Anti-muzeja, Black-it-arta, Black out-arta, Black no-arta, industrijske arheologije i arheologije krvi. Autor je opusa različitih izvorišta od autorskog odabira predmeta do ne-mislilačkog pojma stvaralaštva kao no-mentalne forme.

Utemeljitelj je sveobuhvatnog likovnog i muzeološkog projekta Anti-muzej, Otvoreni muzej, Borbeni muzej, Muzej za svaki dan, Totalni muzej, Muzej bez zidova itd. U svojim zbirnicama čuva 500 000 artefakata, dislociran je na 35 mjesta u Hrvatskoj i inozemstvu, pod preventivnom je zaštitom Regionalnog zavoda za zaštitu kulturne baštine od 1981. g. Anti-muzej je intelektualno vlasništvo, duhovno vlasništvo i transfer znanja V.D.T-a i patent i inovacija muzejske prakse u svjetskim razmjerima. Javnosti je poznato da je godine 1991. zbirka Anti-muzeja, zaštićeni spomenik kulture, darovan u cjelini hrvatskom narodu, a 2012. godine data je na upravu Vijeću Europe. Činjenica je da je Anti-muzejski koncept međunarodno prihvaćen, segmentalno realiziran i prikazan u više od pet zemalja.

O aktivnosti prikupljanja i teoretskoj misli davno se očitovala javnost kroz izložbe i strukovna udruženja, kao unikatne pojave u međunarodnim razmjerima. Djela mu se nalaze u svjetskim muzejima i zbirkama.

Administrator: kolovrat.petar@gmail.commojzagreb.info
  • Zagreb Vladimir dodig trokut

Zagreb › Vijesti › Gradske vijesti › Obavijesti › Vladimir Dodig Trokut (1949. – 2018.)