YOSHIO IMAMURA

mojzagreb.info
 

Zagreb

 
Portal Zagreb Zagreb
Osvježeno
12:59
Stu
2019
20

Zagreb › Vijesti › Gradske vijesti › Likovna scena › YOSHIO IMAMURA

Zagreb SIGMA PLUS
Zagreb Čitajte Pelikana
DICK Profesionalni kuhinjski noževi
 
 
Najnoviji videi
 
Zagreb Emeli Sandé - Read All About It Emeli Sandé - Read…
Recepti
Pizza iz tave - Zagreb, mojzagreb.info Pizza iz tave
Postoje brojne izvedenice…
Šalša s mljevenim mesom - Zagreb, mojzagreb.info Šalša s mljevenim mesom
U ovoj eri pretilosti,…
Šarena pita s šunkom i salata - Zagreb, mojzagreb.info Šarena pita s šunkom…
Lagani ljetni obrok,…
UŠTIPCI - hercegovački, sinjski ili lički… - Zagreb, mojzagreb.info UŠTIPCI - hercegovački,…
Voda + brašno i sol…
Igre, igrice
Gormiti: Blazing Ball
Pucačina u gormiti stilu
Čovječe ne ljuti se
Igrate protiv računala…
Kako se riješiti bivšeg ili bivše? Ljubavi? - Zagreb, mojzagreb.info Kako se riješiti bivšeg…
Igra za jednog ili jednu,…
Lupi guzu - igra za odrasle - Zagreb, mojzagreb.info Lupi guzu - igra za odrasle
Nježno ili, uglavom,…
Povezani članci
Zadnje vijesti
23
 
10.2019

YOSHIO IMAMURA

izložba japanskog umjetnika - Split i Splitgraphica - četvrtak 24. listopada 2019. u 19:00 sati u splitskom Salonu Galić
YOSHIO IMAMURAYoshio imamura sunce
 

Samostalna izložba Yoshia Imamure u Salonu Galić je prva u nizu izložbi devetog Splitgraphic bijenala, čiji će se program odvijati tijekom 2019. i 2020. godine, te će se tako nizom različitih izložbi i suradnji obilježiti već više od petnaest godina djelovanja Splitgraphica. Ova izložba je nastavak partnerstva Splitgraphica i HULU-Split započetog 2017. godine.  Već se može  govoriti o uspostavljenom obrascu ciklusa izložbi: samostalna izložba “Found Images/Pronađene slike” Wojciecha Tylbora-Kubrakiewicza, kojoj je slijedila skupna izložba “Mlada litvanska grafika”(s Grafičkim centrom Vilnius, Litva) i koja će se nastaviti i 2020.  godine s izložbom “Basquegraphia – Fig Bilbao”.

Od prvog izdanja bijenala 2003.  godine japanska je grafika imala značajan utjecaj na formiranje i definiranje poimanja suvremenosti u grafičkoj umjetnosti na skupnim izložbama Splitgraphica. Japanski su umjetnici na svakom izdanju Splitgraphic bijenala do 2017. godine redovito osvajali glavne i posebne nagrade – Masahiro Fukuda, Masahiro Kasai, Yoshio Imamura, Sadao Sakurai, Hisashi Kurachi, Tomiyuki Sakuta i Taichi Kodama. Skupna izložba “Suvremena japanska grafika” održana je 2016.  godine u Staroj gradskoj vijećnici u Splitu, gdje su predstavljeni opusi japanskih grafičkih umjetnika koji su dotad sudjelovali na Splitgraphic bijenalima. Jedan od od izlagača je naravno bio i Yoshio Imamura koji je tom prilikom i prvi put boravio u Splitu.

Yoshio Imamura (1948.) je dobitnik glavne Grand prix nagrade na  prošlom održanom osmom izdanju Splitgrafika 2017. godine. Umjetnik je također već bio dobitnik Posebne nagrade (Special Award) na 4. Splitgraphicu 2009. godine. Imamura je priznati majstor grafičke umjetnosti na današnjoj suvremenoj grafičkoj sceni, te je član prestižne strukovne udruge Japanese Print Association.

Izložene grafičke listove u Salonu Galić Yoshia Imamure povezuje zajednička nit: tradicija i suvremenost japanske grafičke umjetnosti kroz korištenje tradicionalne japanske “woodblock” (drvorez) tehnike u kombinaciji s ostalim grafičkim tehnikama - kod Imamure se radi o bakropisu i mezzotinti, tematika prirode i univerzalnosti postojanja, savršenost i minucioznost tehničke izvedbe, te likovni jezik i senzibilitet.

Yoshio Imamura je inspiriran prirodom koju susreće u svojoj okolini, u planinama, gdje živi četiri sata od Tokya i daleko od svih urbanih aglomeracija. Inspirira ga promjena godišnjih doba u prirodi i promjene koje donosi u biljnom i životinjskom svijetu. Mijene u prirodnom svijetu ga podsjećaju na krhkohost ljudskog postojanja. On pokušava zabilježiti te promjene i boje u svojim grafikama, prvo urezujući ih u bakrene matrice, te kasnije otiskujući ih na papir.

Grafički opus Yoshia Imamure deklarira pripadnost japanskom kulturnom nasljeđu, tj. tradiciji grafičke produkcije, kao i naravno pripadnost krugu japanske suvremene grafike gdje redovito dolazi do izražaja tehnička vještina kojom je grafika izvedena, uz pojedinačni umjetnikov stil. Grafiku kao medij bitno određuje tehnika i princip reproduktibilnosti unutar grafike kao originalnog umjetničkog djela. Suvremenu japansku grafiku karakterizira tehnička perfekcija uz suvremenost izraza. Homogenost suvremene japanske grafike može se iščitati iz pristupa mediju grafike kao originalnoj umjetnosti. Za razliku od europskih grafičara kojima je grafika često usputna produkcija uz slikarstvo ili kiparstvo, Imamura, kao i drugi japanski umjetnici bave se isključivo grafičkom umjetnošću. Imamura pokazuje poštivanje medija, razumijevanje njegovih zakonitosti, granica i sloboda,  htijenje za unapređenjem kako tehničkih, tako i stilskih karakteristika. Tradicija japanskog drvoreza temelj je japanskog grafičkog izričaja, no ta tradicija ne koči kretanje u suvremenost grafičkih tehnika i kombiniranje s ostalim “zapadnjačkim” tehnikama grafike. On u izričaju posjeduje htijenje i slobodu prikazivanja motiva i tema s nizom značenja. Koristeći univerzalne teme prirode i čovječanstva propituje postojanje, vrijeme i prolaznost, ostavljujući vizualne obavijesti i poruke koje mi kao promatrači sami moramo dešifrirati.

Izbor iz opusa ovog japanskog majstora grafike nudi nam određenu homogenost pojma japanske grafičke umjetnosti pod odrednicama tradicije, slobode izražavanja, htijenja umjetnika i stvaranja originalnog grafičkog djela.

likovni osvrt izložbi napisal: Marina Petit

IZJAVA UMJETNIKA O RADU

Moj atelier i Tokyo odvajaju četiri sata vožnje. Ugniježđen u čudesnim japanskim Alpama, daleko od buke i verve metropole, stvaram djela inspirirana promjenama godišnjih doba.

U proljeće, divlje planinske biljke daju nove izdanke koji se natječu svojim bogatim pupoljcima. Ljeti, biljke i životinje uživaju u plodovima sezone, čekajući obilnu jesensku žetvu. Promjenom doba, vjetar ogoli stabla i pokriva divlje planine bijelim velom. Promatrajući ove kontinuirane promjene u krugu života, čovjek se podsjeti koliko je čovječanstvo krhko.

Sve što živi mora umrijeti, svi živi objekti moraju istrunuti. Čak i ogromne neprobojne planine, živući svjedoci zemaljske povijesti, nastavljaju se dinamično razvijati. Mojim radom pokušavam zabilježiti uspomenu na te promjene, vrijeme tih evolucija, na bakrene ploče te ih otisnuti na papir.

Kada čovjek pogleda prirodi u oči, postane svjestan svoje plitkosti i beznačajnosti njegovog znanja. Divlji cvjetovi u cvatu su potakli nebrojene umjetnike da pokušaju uhvatiti njihovu neuhvatljivu ljepotu. Propadajuće kućice u starim japanskim selima, ulovljene u neprekidni tok vremena, daju prekrasne boje i teksture. Kad prolazim divljim planinama, one mi nude motive za moj rad.

U svojim dvadesetima, stvarao sam radove koji su bili pod utjecajem američke suvremene umjetnosti. Ipak, uvijek sam sumnjao da moj rad nema čvrste temelje u mom vlastitom identitetu. Doživio sam krah i izgubio strast za stvaranje umjetnosti. Usred tog košmara, vidio sam časopis o modernoj grafici i bio sam posebno impresioniran radom Nakabayashija Tadayoshija, profesora na Tokyo University of Fine Arts. Poslao sam mu strastveno pismo koje je naišlo na topao i ohrabrujuć odgovor. Do današnjeg dana, on mi predstavlja poštovanog i cijenjenog mentora. Kasnijih godina, upravo sam kroz njegovu preporuku dobio stipendiju za studiranje u Parizu od Agencije za Kulturne poslove (Cultural Affairs Agency).

Od Meiji perioda, japanska umjetnost je uglavnom cijenila imitacije Zapada. Kritičari su posebno vidjeli radove koji se ugledaju na Zapad kao vrijedne osvrta. Zaboravili su ukiyo-e koji cvjeta u Edo periodu i njegov duboki utjecaj na zapadnjačku umjetnost. Zaista je paradoksalno kako je suvremena japanska umjetnost zasjenjena postimpresionističkom tradicijom, kada je upravo japanska umjetnost ta koja je utjecala na razvoj impresionizma.

Čak i ako ima preporoda u japanskoj umjetnosti, treba li on biti isforsiran kroz površno promoviranje japanskih elemenata i izraza? Za mene, nije stvar u pokazivanju plitkog osjećaja „japanstva“, već u dozvoljavanju prirodnog razumijevanja onoga što znači biti Japanac. Iz tog razloga, moje srce je privučeno umjetnicima iz Momoyama perioda (npr. Rimpa).

Tijekom rata, moja obitelj je izbjegla u planine, gdje je rođena moja majka. JA sam rođen u skromnoj nastambi, u siromaštvu. Kad sam bio dijete, zamjerao sam roditeljima zbog našeg siromaštva, ali sada kao umjetnik koji živi od svoje umjetnosti, shvaćam da sam imao sreće. Život u dolini bio je poput života na dnu zdjele. Blizu naše male kuće bila su polja i šume, a mali potok je stvarao meandre kroz njih. Sunce je pokazivalo svoje lice tek nekoliko sati dnevno i brzo bi utonulo u večer. Danju, šume i potok bili su moje jedino igralište. Noću, gledajući nebo s dna zdjele, osjećao sam se kao u masivnom planetariju, što je zapalilo moje zanimanje za astronomiju. Tako, vrijeme moje djetinje igre u samotnim planinama ostavilo je svoj trag na mom srcu, a te slike se pojavljuju u mom radu.

Razmišljajući o vlastitom radu, došao sam do saznanja da su okolnosti u kojima sam rođen bile poticaj za moju umjetnost.

Yoshio Imamura je rođen u Naganu, u Japanu, 1948. godine. Nakon studija slikarstva u srednjoj školi, s 20 godina se preselio u Tokyo gdje je radio kao asistent u sektoru dizajna. Yoshio Imamura je samostalni grafički umjetnik i dizajner već od 1970ih godina. Studirao je grafiku u Parizu u prestižnom Atelier Contre Point (1991.) i sudjelovao u program japanske vlade “Overseas Study Programs”, također u  Parizu 1997. godine.

Imamura je priznati majstor grafičke umjetnosti na današnjoj suvremenoj grafičkoj sceni, te je član prestižne strukovne udruge Japanese Print Association. Njegovi radovi su izlagani na brojnim i važnim velikim međunarodnim izložba u Aziji, Europi, Sjevernoj Americi, Australiji i Novom Zelandu. Imao je preko 30 samostalnih izložbi u Japanu, Koreji i Nizozemskoj. Dobitnik je glavne Grand prix nagrade na  prošlom održanom osmom izdanju Splitgrafika 2017. godine. Umjetnik je također već bio dobitnik Posebne nagrade (Special Award) na 4. Splitgraphicu 2009. godine.

Obrazovanje

1991   Atelier Contrpoint (Pariz, Francuska)

1997 Japanese Government Oversea Study Programme for Artists (Pariz, Francuska)

        Član Japan Print Association

2011  Assilah Art museum (Maroko), rezidencija - pozvani umjetnik

2013  Korean Printmaking International, rezidencija - pozvani umjetnik

2017  Guanlan Original Printmaking Base, Shenzhen, Kina, pozvani Umjetnik

Međunarodne nagrade

1989  Miniature Print Biennial New York - Otkupna nagrada

          Bharat Bhavan International Biennial  - Posebna nagrada

1995  Pacific Rim International Exhibition -  Otkupna nagrada

1998  International Mini Print Exhibition LAHTI (Finska) - Posebna nagrada

2000  Mini Print International CADAQUES - Grand prix nagrada

2007  Pacific Rim International Exhibition - Posebna nagrada

2009  15. SPACE International Print Biennial, Seoul - Otkupna nagrada

2010  International Graphic Art Biennial Splitgraphic - Posebna nagrada

2011  16. SPACE International Print Biennial, Seoul - Otkupna nagrada

  1. International Graphic Art Biennial Splitgraphic - Grand prix nagrada

2019  International Guanlan Print Biennial - Počasna nagrada

Samostalna  izložba japanskog  umjetnika  Yoshio Imamure, u organizaciji Hrvatske udruge likovnih umjetnika- Split i Splitgraphica, otvara se u četvrtak 24. listopada 2019. u 19:00  sati u splitskom Salonu Galić (Marmontova 3- Split), a može se razgledati do 12. studenog 2019.  (Salon Galić / pon.- sub. 10:00-12:00 i 16:30-20:30 sati). 

Samostalna izložba Yoshia Imamure u Salonu Galić je prva u nizu izložbi devetog Splitgraphic bijenala, čiji će se program odvijati tijekom 2019. i 2020. godine, te će se tako nizom različitih izložbi i suradnji obilježiti već više od petnaest godina djelovanja Splitgraphica. Ova izložba je i nastavak partnerstva Splitgraphica i HULU-Split na ciklusima međunarodnih izložbi započetih 2017. godine samostalnom izložbom poljskog grafičara Wojciecha Tylbora-Kubrakiewicza, kojoj je slijedila skupna izložba “Mlada litvanska grafika”(s Grafičkim centrom Vilnius, Litva), a suradnja se  nastavlja i u 2020.  godini sa skupnom  izložbom baskijske grafike “Basquegraphia – Fig Bilbao”.

Izložba je organizirana uz potporu Ministarstva kulture, Zaklade Kultura nova, Grada Splita, Splitsko – dalmatinske županije i Turističke zajednice grada Splita.  Ulaz na izložbu je besplatan, a HŽPP će svima koji žele doći u Split razgledati izložbu osigurati 40% popusta na povratne karte vlakom.  

ZADOVOLJSTVO NAM JE

POZVATI VAS NA IZLOŽBU

9. Splitgraphic bijenale 2019-2020 

YOSHIO IMAMURA

SALON GALIĆ

Marmontova 3, Split

ČETVRTAK 24.listopada u 19:00 sati

HULU Split – Hrvatska udruga likovnih umjetnika

Obala hrvatskog narodnog preporoda 24 / I

http://www.hulu-split.hr/

Administrator: kolovrat.petar@gmail.commojzagreb.info
  • Zagreb Yoshio imamura sunce
  • Zagreb Yoshio imamura dnevnicki zapis
  • Zagreb Yoshio imamura mjesec
  • Zagreb Yoshio imamura plakat
  • Zagreb Yoshio imamura prvo ljeto

Zagreb › Vijesti › Gradske vijesti › Likovna scena › YOSHIO IMAMURA